4 Ekim 2011 Salı

Fransızca bürokrasi - I

Fransa'da karşılaştığım saçma kağıt işlerini anlatsam ufak çaplı bir roman olabilir. Bu yüzden bunu ilki olarak numaralandırmak istiyorum. Şimdiye kadar yaşadıklarımı aklıma geldikçe yazacağım. Bugün BNP Paribas adlı sevgili bankama gittim. Şubeye gitme sebebim ise bana verdikleri banka kartı ile haftalık 500 Euro'nun üzerinde para çekememem ve bu yüzden kirayı ödeyememem idi. Şubeye gidip hem para çekmek hem de limit artırımı talebinde bulunmak istedim, istemez olaydım. Öncelikle limit artırımı için başka bir banka kartı almam (Premium adında!) ve bunun için de ayda 11 Euro ödemem gerektiği söylendi. Kendi paramı çekebilmek için kendi paramdan vermem gerekiyormuş yani. Bunu istemediğimi söyledim ve başka bir yolu olup olmadığını sordum. Bana geçici bir kart verebileceklerini ve bu kartı bu gibi "acil" durumlarda 500 Euro'dan daha fazla para çekmek için kullanabileceğimi söylediler, ben de kabul ettim. Sonra elime üzerinde ne isim ne kart numarası olmayan sadece manyetik banda sahip bir kart tutuşturuldu ve hemen orada bankamatikte kullanmam ve yine hemen geri getirmem istendi, yalnız bu kartı bankamatikteki kart yuvasına iki defa sokmam ve 300'er Euro olarak iki seferde paramı çekmem gerekiyormuş. "Bu kartın da mı limiti var?" dedim, ağızlarında bir şeyler gevelediler, beni sorumun cevabını merak etmez hale getirdiler. Sonra kartı sevgili bankamatiğe verdim, benden parola, vs. istemeden 300 Euro verdi. Sonra tekrar aynısını yaptım tekrar 300 Euro ile ödüllendirildim ve böylelikle kiramı çekebilmiş oldum. PS: Ayrıca burada internet şubesinden EFT yapmak için şubeye gidip çeşitli kağıtlar imzalamak gerektiğini de belirmeliyim, yeni EFT hesabı tanımlamanın başka bir yolu yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder